Инсталиране на запасен парашут
Нова модификация на фиксатора на ракетата без платненото покритие.
ВАЛИДЕН ЗА РЕВИЗИЯ ВНИМАНИЕ!
ОСВОБОЖДАВАНЕ НА ТРАНСПОРТНИТЕ БЕЗОПАСНИ ИГИ ПО ВРЕМЕ И СЛЕД ИНСТАЛАЦИЯТА
Всички спасителни, парашутни, балистични системи GRS са защитени от 2002 г. нататък с транспортната игла, обозначена като предпазител A.
Тя минава през активиращия изстрелващ кол и от предпазителя, обозначен като B, който е болтът M5. Той осигурява позицията на ракетния двигател в ракетна тръба по време на транспортиране.
Тези две транспортни предпазителя са здраво свързани помежду си с малкото червено флагче и трябва да бъдат премахвани стъпка по стъпка!
След разопаковането първо развийте предпазителя B в задната част на тръбата на ракетата, но оставете малкото червено флагче прикрепено, докато системата бъде инсталирана и (в случай на модификация Soft, е необходимо да повдигнете горния плат капак на тръбата на ракетата върху велкро ципове и извадете болта M5).
След инсталирането на системата отрязвате кабелния предпазител A, изваждате го и премахвате флага и системата вече е закрепена само от работния щифт с флага на дръжката.
Освобождава се от пилота малко преди полета и след повторното поставяне на полета така че дръжката да е осигурена срещу евентуално задействане
ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ: Ако пилотската кабина не може да се заключи, тогава дръжката трябва да бъде заключена.
Опаковане на продукта
Безопасен транспорт
Предпазител A- от стоманена тел с диаметър 2 mm, B M5 болт.
Стоманен транспортен кош.
Работна безопасна игла с малко флагче.
Транспортни винтове 2 x M5.
Трябва да получите актуализиран съвет от фабриката, преди да изпратите.
Преди инсталиране на запасен парашут потребителят трябва да прочете и разбере това ръководство.
Ако не направите това или пренебрегнете важна информация, докато инсталирате или поддържате системата в съответствие с инструкциите и съветите в това ръководство може да доведе до нараняване или смърт на вас или вашите пътници и повреда на вашия самолет. Ако имате някакви въпроси или не сте сигурни за някоя част от това ръководство, потърсете съвет от агент или от фабриката, преди да продължите.
Galaxy желае да разберете напълно правилното използване на GRS за вашата безопасност и тази на вашите пътници. Не заменяйте никоя част с подобна част, която може да сте закупили другаде.
Ръководството изрично описва процедурите за правилен монтаж, необходими за безопасна инсталация и за правилното използване на системата. При никакви обстоятелства не се различавайте от описаните методи или доставени компоненти, без първо да получите одобрение от Galaxy.
Инсталиране на запасен парашут – ВЪЗМОЖНИ ИНСТАЛАЦИИ ЗА ДРУГИ ВИДОВЕ САМОЛЕТИ
TECNAM P-92, P-96 – инсталация
Според новата проверена инсталация на GRS Galaxy, няма нужда от канал за извеждане на изгорелите газове от фюзелажа!!!
Тези части се предоставят от Galaxy GRS s.r.o.:
ЗАБЕЛЕЖКА: Сглобката, предоставена от Galaxy GRS s.r.o. вече съдържа два колана с велкро® ленти.
Поради своите особености, спасителната система GRS Galaxy се нуждае от допълнителни грижи по време на нейното инсталиране. Всъщност:
Чантата на парашута трябва да бъде закопчана така, че да излита безпрепятствено.
Според последните ни открития, няма нужда от канал за извеждане на изгорелите газове от фюзелажа!
Критичен фактор е вертикалното положение на ракетата в кутията. Това е основната промяна в тази ревизия на ръководството за инсталиране. Вижте повече подробности по-долу.
-
- Поставяне и закопчаване на чантата за ракета и парашут
Закрепете ракетата с помощта на 4x M5 самоосигуряващи се гайки и шайби. Използвайте фиксатор на резби Loctite (243 със средна якост). Няма нужда от канал за извеждане на изгорелите газове от фюзелажа. Критичен фактор е вертикалното положение на ракетата в кутията. - Под ракетната струя трябва да има свободен обем за разсейване на изгорелите газове. В случай, че разстоянието между края на ракетната струя и долната плоча е по-малко от 80 mm, през долната плоча трябва да се пробие отвор с диаметър 40 mm. Това ще осигури достатъчно освобождаване на налягането.
- Поставете чантата на парашута от лявата страна на кутията, т.е. страната с двете „L“-образни стрингери.
- Фиксирайте позицията на парашута с долен и горен колан с велкро® ленти. Тези колани трябва да пасват на срещуположните „кукички“ Velcro® на чантата и трябва да бъдат притиснати правилно. Горният колан трябва да обвива торбата на парашута, като я закрепва към стрингерите, но не и ракетата. Няма припокриване. Поради пластината, която е между торбата на парашута и долния колан, долният колан има 3-5 см припокриване. Неизползваният долен край на колана трябва да се отреже. Долният колан никога не трябва да пречи на процеса на освобождаване на торбата на парашута. Трябва да се постави безопасна игла (детайл A).
- Поставяне и закопчаване на чантата за ракета и парашут
ЗАБЕЛЕЖКА: Тази инсталация на долния колан е валидна само за кутия с 2 плътни страни според снимката по-долу.
-
- Залепете муфата на удара
- Финална сглобка
- Тези самолети нямат стрингери, излизащи от върха на конуса на опашката. Поради това ще трябва да продължите, както направихме на долния колан. Velcro® лентата трябва да увива чантата на парашута с алуминиевата кутия. Ако е необходимо, също така е възможно да се пробие слот 10×35 mm в алуминиевата кутия точно на височината на долните велкро „кукички“ на чантата (без да се повреди чантата), за да премине през колана, без да увива ракетата. Целта на тази инсталация е да въведе „точка на разединяване“ в горния колан, която никога не трябва да пречи на спасяването на парашута, докато закопчавате чантата. Следователно дължината на припокриване на колана трябва да бъде ограничена до строго необходимото, напр. около 3-5 см.
Допълнителна информация за всяка от спасителните системи можете да намерите в раздел Магазин
Видеа от тестовете и сертифицирането на запасните парашути можете да гледате в нашия канал в YouTube