Балистична спасителна система – как да изберем?!
Световната статистика на разследванията на инциденти с малки самолети ясно показва, че 80% от всички фатални инциденти се случват в близост до летища, на височини под 150 м и при ниски скорости, близки до скоростите на сриване.
Повечето от инцидентите се случват малко след излитане или при подхода за кацане, включително последния завой.
Когато купувате балистична спасителна система попитайте колко добре ще работи вашата система при същите условия:
Помолете вашия доставчик да ви покаже видеозаписи от парашутните тестове на вашия парашут при скоростта на сриване на вашия самолет. Колко бързо се отваря парашутът?
Отваря ли се доста далеч от самолета, за да се намали вероятността от замърсяване?
Колко плавно се отваря?
Това може да е наземен тест с използване на теглещо превозно средство, но винаги трябва да виждате позицията на плъзгача. Правилната позиция на плъзгача е близо до ръба на парашута. Плавно ли се отваря парашутът?
Тестът може да бъде и тест за падане от кран, балон, самолет или хеликоптер. Отново, уверете се, че можете да видите колко добре се представя плъзгачът.
Винаги измервайте времето за отваряне. Разгледайте уеб сайта на GRS www.galaxysky.cz и под „Технически данни“ щракнете върху „Възстановяване от Spin“. Там ще намерите информация, която да ви помогне да прецените коя парашутна система ще ви подхожда най-добре.
DULV тест
Вашият реален шанс за спасяване на малка височина, ниска скорост, ако неочаквано загубите контрол над самолета си, зависи от тези подробности.
Galaxy оповестява всички важни данни за всички свои продукти.
Ако закупите система от друг производител, не разчитайте само на промоционална информация. Настоявайте да видите детайлите, за да можете да направите справедливо сравнение.
Забележка:
За съжаление, не всеки производител на парашутни спасителни системи прави тестовете честно и оповестява всички важни данни!
Балистична спасителна система – Сертифициране по DULV!
Входни данни за самолета: MTOW= 472,5 Kg, VNE =251Km/h
a) Записано време за отваряне при 45-60 км/ч…3,8-3,4 сек.
б) Пропадане 6,6m/sec.
Минимална запасна височина:
g (ускорение на теглото) [g = 9,81 m/s2] t (записано време за отваряне) [s] vOP (скорост на пропадане на напълно разтворен купол) [m/s]
При обратен полет (с главата надолу) + 20м. Тогава минималната спасителна височина е около: 49,5 + 20= 65 m над земята
Заключение:
Системата може да се използва за скорост от 251 Km/h и MTOW 472,5 Kg, или скорост от 260 Km/h и MTOW 450 Kg.
Видеа от тестовете на различните модели балистични, спасителни системи можете да гледате в канала ни в YouTube.
Допълнителна информация за всяка от спасителните системи можете да намерите в раздел Магазин.